Odnośniki
Treść strony
Bankowość internetowa
Bankowość internetowa umożliwia klientom Naszego Banku nieograniczone w czasie, niezależne od miejsca a zarazem bezpieczne zarządzanie środkami finansowymi zgromadzonymi na rachunku bankowym w postaci bankowości internetowej. Połączenie bankowości internetowej z aplikacją mobilną daje jeszcze więcej możliwości.
Sprawdź Korzyści
- komfort i oszczędność czasu – możliwość wykonania płatności bez konieczności wychodzenia z domu
- całodobowy dostęp do rachunku, zawsze i wszędzie
- niższe opłaty za przelewy
- stały i pewny kontakt z Bankiem
- łatwe i szybkie wykonywanie transakcji krajowych oraz zagranicznych
- dostęp do najważniejszych informacji o posiadanych rachunkach, kredytach i lokatach,
- funkcja zapamiętywania odbiorców przelewów, do przyszłego wielokrotnego użycia,
- funkcja tworzenia „zaufanych odbiorców”, która pozwala pominąć każdorazową autoryzację przelewów i znacząco skraca czas dokonywania płatności,
- płynne przełączanie pomiędzy kontem firmowym a osobistym, bez konieczności dodatkowego logowania,
- możliwość złożenia wniosku o 500+, 300+ oraz Rodzinny Kapitał Opiekuńczy
- sprawdzanie sald, dostępnych środków i historii na rachunkach bieżących i oszczędnościowych,
- sprawdzanie stanu rachunków kredytowych,
- wykonywanie przelewów krajowych i zagranicznych,
- wykonywanie przelewów w PLN z odroczonym terminem realizacji,
- wykonywanie przelewów do ZUS, US i innych organów podatkowych,
- możliwość wykonania przelewów natychmiastowych Express Elixir,
- możliwość doładowania telefonu komórkowego,
- drukowanie oraz przesyłanie potwierdzeń zrealizowanych transakcji,
- możliwość zarządzania kartami płatniczymi wydanymi do rachunku
- Nowoczesne płatności internetowe dla e-commerce Paybynet
Instalując bezpłatną aplikację mobilną dodatkowo zyskujesz!!
- możliwość autoryzacji operacji zlecanych w bankowości internetowej za pomocą aplikacji bez konieczności przepisywania hasła z SMS (w przypadku częstego korzystania np. z Profilu Zaufanego znaczenie obniża koszty obsługi)
- bezpłatne powiadomienia o operacjach na rachunku,
- przegląd stanu środków na rachunkach bankowych,
- dostęp do historii wykonanych operacji,
- dostęp do informacji o kredytach, lokatach,
- wykonywanie przelewów internetowych,
- wykonywanie przelewów QR,
- możliwość doładowania telefonu komórkowego,
- płatności BLIK
- możliwość zarządzania kartami płatniczymi wydanymi do rachunku
Bezpieczeństwo bankowości internetowej
Pamiętajmy o stosowaniu się do zasad bezpieczeństwa. Logowanie powinno nastąpić dopiero po sprawdzeniu informacji o certyfikacie serwisu bankowości internetowej.
Urządzenie dostępowe i oprogramowanie:
1. Nie wolno korzystać z komputerów ogólnie dostępnych (np. w kawiarenkach internetowych).
2. Nie wolno korzystać z niezaufanych sieci komputerowych.
3. Zawsze używać aktualnego oprogramowania ochrony antywirusowej wraz z zaporą oraz aktualizować na bieżąco system operacyjny. Instalowanie i aktualizacja oprogramowania powinna odbywać się zawsze tylko ze sklepów z aplikacjami i z oficjalnych stron producentów. Prosimy nie pobierać oprogramowania z linków i innych nieznanych źródeł
Logowanie:
1. Zachowanie poufności danych do logowania. Login/Identyfikator i hasło logowania przeznaczone są tylko dla jednej osoby. Nie wolno udostępniać Loginu/identyfikatora i hasła logowania innym osobom. Przekazanie tych danych osobom trzecim naraża na ryzyko utraty pieniędzy zgromadzonych na rachunku.
2. Nie należy trzymać hasła logowania wraz z obiektem służącym do autoryzacji (np.: token, karta kryptograficzna) w jednym miejscu.
3. Kartę kryptograficzną po dokonaniu autoryzacji operacji należy usunąć z komputera.
4. Nie wolno zezwalać przeglądarce na zapisywanie identyfikatora i hasła.
5. Należy pamiętać o regularnej zmianie hasła, używając kombinacji dużych i małych liter, cyfr oraz znaku specjalnego.
6. Nie wolno logować się za pomocą adresu lub linku przesłanego w wiadomości e- mail – adres strony logowania należy wprowadzać samodzielnie lub korzystając z odpowiedniego linku wyłącznie na stronie banku.
7. Nie wolno podawać na stronie logowania innych danych niż identyfikator i hasło do logowania (logowanie nigdy nie wymaga podawania PIN-u karty, numeru telefonu, numeru PESEL, daty urodzenia itp.).
8 Nie wolno po zalogowaniu do systemu transakcyjnego odchodzić od komputera, a po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
9. Przed zalogowaniem należy sprawdzić, czy połączenie z bankiem jest szyfrowane – powinna się pojawić kłódka na pasku przeglądarki.
10. Należy sprawdzić prawidłowość certyfikatu.
Autoryzacja operacji:
1. W trakcie autoryzacji operacji należy koniecznie:
-
- dokładnie zapoznać się z treścią przesłanej wiadomości SMS i upewnić się, czy treść wiadomości dotyczy właściwej operacji;
- dokładnie sprawdzić, czy w wiadomości SMS cyfry numeru rachunku, na który jest wysyłany przelew, zgadzają się z tymi, które widoczne są na ekranie komputera.
Wiadomości e-mail i MMS:
1. Bank nigdy nie wysyła do klientów pytań dotyczących haseł lub innych poufnych danych.
2. Bank nigdy nie wysyła wiadomości z prośbą o aktualizację danych.
3. Bank nigdy nie podaje w przesyłanych wiadomościach linków do stron transakcyjnych.
4. Wiadomości e-mail oraz MMS nieznanego pochodzenia mogą zawierać załączniki ze złośliwym oprogramowaniem, dlatego nie wolno ich otwierać i klikać na linki zawarte w takich wiadomościach. Linki mogą prowadzić do fałszywej strony, która ma wyłudzić dane do logowania.
Dziwne zachowanie na stronie powinno zawsze budzić u klienta czujność. Na przykład: długie oczekiwanie na zalogowanie, pojawiające się niestandardowo wyglądające pola, pojawiają się dodatkowe pola formularza do wprowadzenia dodatkowych danych, prośba o podanie hasła przy operacjach tego niewymagających.
Rekomendacje Związku Banków Polskich
Tel. 34 3288 093 wew. 21 (Dział informatyki)
e-mail kontakt@bsmykanow.pl
Banery
Kontakt
Bank Spółdzielczy w Mykanowie
ul. Samorządowa 3, 42-233 Mykanów
tel. +48 34 328 80 31, +48 34 328 80 93
fax +48 34 374 00 00
Kod SWIFT/BIC: POLUPLPR
Inspektor Danych Osobowych
Arkadiusz Kraus - iod@bsmykanow.pl, +48 603 810 125